Prop-C

Conquer All
 
HomePortalRegisterLog inGallery

Share | 
 

 14 Perkara Mengenai Lelaki

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
.Kira.
Admin
Admin
avatar

Male
Number of posts : 1112
Age : 31
Location : Shah Alam
Registration date : 2008-02-22

PostSubject: 14 Perkara Mengenai Lelaki   Mon Feb 25, 2008 12:57 pm

1) Lelaki,jika anda menanya "Apakah awak cintakan saya?" slps setahun perhubungan,mereka akan menjawab "Ya,saya cintakan awak".Tetapi hakikat sebenarnyer,mereka masih ada bbrp jawapan lain untuk soalan itu seperti (i) "Ya,rasa-rasanyalah" (ii) "Mestikah saya berkata begitu supaya anda rasa senang hati?" (iii) "Bergantunglah apa maksud cinta kepada pandangan awak" (iv) "Penting sangatkah?" dan (v) "Who,me?"

2) Anda tidak perlu meminta pendapat ikhlas lagi jujurnya mengenai diri anda,dan anda tidak payah minta dia memuji-muji yg awaklah kekasih @ gadis paling cun di dunia yang fana ini,krn hakikatnya,bila terlihat ada perempuan yg asal ada rupa lalu di hadapannya,dia merenung terbeliak-beliak seperti air liur mahu jatuh meleleh.

3) Ada sesetengah lelaki tidak suka aturan hidupnya dirancang-rancang,krn baginya,apa yang tejadi ,biarlah takdir yg menentukan.Dan keadaan jadi lebih teruk jika pasangan cuba memandai-mandai menjadi Miss Perfect Planner.Jika lelaki anda jenis ini,kaji dulu tabiatnya sebelum anda mengutarakan sebarang cadangan.

4) Lelaki tidak suka dipaksa atau di ubah.

5) Lelaki yang kaki rokok mesti merokok se'pam' dua setiap kali selepas makan.

6) Setiap kali anda marah-marah atau naik angin dgn si dia,dalam kepala otaknya cuma ada satu; "Oh dia ni mesti kena sindrom PMS" walhal dia tidak sedar yang kita sebenarnyer marah sbb perangai/tingkah lakunya yg menyakitkan hati.

7) Lelaki tidak berapa suka membincangkan isu pertengkaran dgn pasangannya.Jika dia mahu duduk berbincang pun,cuma sekejap saja,dan dia cepat-cepat mahu menutup kes itu.Beberapa hari berikutnya - dia buat-buat lupa.

Cool Ada tiga perkara yg boleh membuat lelaki stress (i) duit (ii) kuasa, (iii) seks.

9) Jangan buat lawak bodoh mengenai lelaki di hadapan kawan-kawan atau familinya.Ada lelaki cepat tersinggung dan menganggap ia satu penghinaan besar,juga satu percubaan mensabotaj nama baiknya.

10) Lelaki cuma suka lafazkan I LOVE YOU pada peringkat awal perhubungan.Lama-lama sudah menjadi semakin intim lelaki lupa untuk mengucapkannya semula sehingga wanita yang terpaksa memberi 10,000 jenis signal supaya dia tak amnesia,atau nyanyuk,atau hilang ingatan,yg dia masih dan perlu mencintai kita.

11) Lelaki suka jika pasangannya bergaya cantik,popular dan menarik byk perhatian waktu berjalan bergandingan.Tetapi jika ada lelaki lain yg tertarik dgn teman wanitanya,dia akan menyalahkan wanita dulu,krn katanya "Awak yang kuat melayan".

12) Jangan kritik muzik,kereta,pasukan bola,motor,topi keledar,atau apa-apa saja yang menjadi kegemaran mereka.

13) Jangan kritik cara mereka berpakaian,cara mereka menyapu gel rambut,atau cara mereka menyikat rambut.

14) Lelaki tidak suka diberikan tekanan pada fasa awal perhubungan.Jika dia melarikan diri apabila terserempak dengan famili atau sahabat handai anda,maafkanlah dia,krn dia sebenarnya masih belum yakin sepenuhnya.
tol ke??? :Razz:

_________________
Back to top Go down
View user profile http://prop-c.teamconvention.com
hidayah
Moderator
Moderator
avatar

Female
Number of posts : 1008
Age : 31
Location : johor bahru
Registration date : 2008-03-18

PostSubject: Re: 14 Perkara Mengenai Lelaki   Wed Apr 16, 2008 12:39 pm

empp,,,
aku tak faham tentang lelaki..
semakin mengenali semakin dia menunjukkan dirinya siapa semakin aku rasa jauh dan jauh...
semakin aku menjaga perhubungan semakin dia mencari kelemahan,,,,,
pada aku,lelaki semakin kita ( perempuan ) menyayangi,mengambil berat dan semakin setia,,,
dia semakin mengambil kesempatan memijak kepala.tapi aku masih percaya ada lelaki yang tak seperti yang aku senaraikan....

lelaki sentiasa mencari kesempuranaan tapi tak pernah nak menelik diri mereka sempurna sangat ke,,,,,,,yang mana sedo diri tak pe,,yang aku maksudkan adalah yang tak sedo diri....

macam tau je dari mana ko ambikk...wah melaian gak benda2 macam ni yer...
Back to top Go down
View user profile
el_nino
Moderator
Moderator
avatar

Male
Number of posts : 1213
Age : 31
Location : atas tikar terbang
Registration date : 2008-02-25

PostSubject: Re: 14 Perkara Mengenai Lelaki   Wed Apr 16, 2008 8:02 pm

laki pon xphm pompuan...

_________________


"Torres is an extraordinary forward, and If he has a good head he will become a worldwide player. He is young and he has everything to be grandiose" - Thierry Henry, French National Team Forward


MODERATOR
Back to top Go down
View user profile
hidayah
Moderator
Moderator
avatar

Female
Number of posts : 1008
Age : 31
Location : johor bahru
Registration date : 2008-03-18

PostSubject: Re: 14 Perkara Mengenai Lelaki   Wed Apr 16, 2008 8:06 pm

tu ar pasalnya........
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: 14 Perkara Mengenai Lelaki   

Back to top Go down
 
14 Perkara Mengenai Lelaki
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Prop-C  :: Articles Collection-
Jump to: