Prop-C

Conquer All
 
HomePortalRegisterLog inGallery

Share | 
 

 30 persoalan kenapa lelaki masih membujang..

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
.Kira.
Admin
Admin
avatar

Male
Number of posts : 1112
Age : 31
Location : Shah Alam
Registration date : 2008-02-22

PostSubject: 30 persoalan kenapa lelaki masih membujang..   Mon Feb 25, 2008 12:56 pm

1."Duit dah tak ada".
Padahal duit disimpan untuk membeli
pakaian yang berjenama.

2. "Nak beli kereta mewah dulu baru nak
kahwin".
Padahal kerja bertahun dan penat lelah
tetapi masih tak cukup nak beli kereta
mewah.

3. "Susah la nak cari yang berkenan
dihati".
Padahal memilih sangat,tak mau yang
gemuk, kurus sangat pun tak suka.

4."Tak datang seru lagi kot".
Padahal awek atau pakwe keliling
pinggang.

5."Banyak sangat halangan".
Padahal diri belum bersedia.

6."Belum bersedia la".
Padahal cukup segala syarat2 nya.

7. "Ilmu tak cukup la".
Padahal dah ada master atau PHD.

8."Kahwin nanti tentu susah nak kena
tanggung keluarga lagi, Kalau dapat
isteri yang 2 x 5 je.Kena bimbing pulak
lepas tu nak kena tanggung semua
dosa isteri, dosa sendiri tak
tertanggung nie pulak nak tanggung dosa
isteri".
Padahal tak pernah usaha untuk
tingkatkkan diri sendiri dan mencari
ilmu secuk! upnya dan tak pernah
mencuba pun.Padahal Allah dah berfirman
yang
bermaksud Lelaki yang baik untuk
perempuan yang baik dan bergitulah
sebaliknya.

9."Dah mencubalah tapi telah
dikecewakan".
Padahal tak reti pon nak bercinta.

10."Banyak perkara nak kena fikirkan
terlebih dahulu la".
Padahal tak buat kerja apa pon.

11."Busy la, banyak keje nie".
Padahal pentingkan kerja daripada
menunaikan sunnah nabi.

12."Jodoh tak sampai lagi kot".
Padahal jodoh dah ditentukan Allah cuma
perlulah berusaha.

13."Perempuan nie peliklah kalau dia
suka kat kita tapi tak habih2 nak
merajuk dan marah macam kita nie suka
sangat" .
Padahal memang dah lumrah alam sebab
marah tandanya sayang.

14."Ye lah memang la marah tu tanda
sayang tapi saya tak suka la, lepas tu
dia heret kita kehulu kehilir".
Padahal suka bagi muka kepada orang tu
dan tak terangkan dengan jelas apa yang
kita suka dan tidak suka.

15. "Dah bagitau dah, nie kita s! uka
dan nie kita tak suka, tapi masih dia
buat juga yang kita tak suka".
Padahal tak pernak ambil tau tentang
apa yang disukai oleh org yang kita
sukai. Sedangkan kita selalu buat
perkara yang org lain tak suka.

16."Saya takut la nak bercinta nanti
terluka susah la".
Padahal banyak baca buku2 novel yg
berunsurkan sedemikian.

17."Lelaki nie suka pasang ramai org
sangat".
Padahal ramai artis2 lelaki yang
dipujanya dan bila jumpa lelaki kacak
mula nak terhegeh-hegeh.

18. "Lelaki memang banyak helahlah
kejap suka kejap tidak".
Padahal pentingkan diri- sendiri.

19. "Nak carik yang solehah/soleh lah".
Padahal diri tak pernah solat dan quran
tak pernah nak baca. Kuliah agama
selalu uzur je.

20. "Suka yang pakai tudung labuh je".
Padahal masih pakai seluar pendek,mandi
masih ikut style koboi.

21. "Nak dapat yang berkekalan sehingga
keakhir hayat".
Padahal suka cemburu, suka boros, suka
pada yang cantik saja, suka pada! yang
kaya saja.

22. "Masalah la".
Padahal dah tahu WORLD IS STAGE OF
PROBLEM.

23. "Nak sambung belajarlah awek saya
tu ader master atau phd malu la".
Padahal belajar2 tak pernah nak lulus.
Asyik mengabaikan pelajaran sebab
dating selalu. Memang dah dungu dah....
( kueng kueng kueng....Surprised) )

24. "Saya suka sangat kat dia, tapi dia
tak suka kat saya".
Padahal bunga bukan seekor, kumbang
bukan sekuntum.

25. "Tak mau la bercinta, dok seorang
lagi seronok,tak lah dikongkong, tak
akan terluka, jimat duit sikit".
Padahal mengeluh bila kesunyian, dan
mula nak feeling gila-gila.Cemburu
tengok org. kahwin. Pantang tengok
perempuan atau lelaki cantik.

26. "Payah la nak jaga hati masing-
masing".
Padahal makan hati banyak sangat,
sensitive sangat, lepas tu banyak makan
sarang tebuan, lepas tu suka sangat
main hujan, main api, main mata,
main2.dan sebagainya.

27. "Dah usaha dah, dah mandi bunga
dah, dah cukup semua syarat2, tapi satu
pon tak lekat. Me! mang dah tak ader
jodoh kot".
Padahal tak ada keyakinan diri, tak ada
kerpercayaan pada org lain. Suka dengar
cerita daripada org lain,suka buat
orang yang kita sukai meluat, perangai
macam setan, suka
berjudi, suka tikam nombor ekor dll

30. "Ramai sangat la yang suka mana
satu nak pilih nie susah lah".
Padahal tau boleh kahwin sampai 4 ikut
sunnah.................................

_________________
Back to top Go down
View user profile http://prop-c.teamconvention.com
hidayah
Moderator
Moderator
avatar

Female
Number of posts : 1008
Age : 31
Location : johor bahru
Registration date : 2008-03-18

PostSubject: Re: 30 persoalan kenapa lelaki masih membujang..   Mon Apr 14, 2008 5:38 pm

emmpp,,,,,,tapi kau tak suka lelaki bujang telajak pas tu berlagak....huhuhu,,,...kalo korang nak tau kat bp ada sorang...berlagak dia macam anak tan sri.........tapi habuk pun tak dok.....

dari mana ko dapat artikel ni?
ko copy ke ko reka?
Back to top Go down
View user profile
.Kira.
Admin
Admin
avatar

Male
Number of posts : 1112
Age : 31
Location : Shah Alam
Registration date : 2008-02-22

PostSubject: Re: 30 persoalan kenapa lelaki masih membujang..   Mon Apr 14, 2008 7:50 pm

ntah..
dr mna ntah ak dpt..
yg penting bukan ak reka..ngeh3

_________________
Back to top Go down
View user profile http://prop-c.teamconvention.com
hidayah
Moderator
Moderator
avatar

Female
Number of posts : 1008
Age : 31
Location : johor bahru
Registration date : 2008-03-18

PostSubject: Re: 30 persoalan kenapa lelaki masih membujang..   Mon Apr 14, 2008 9:40 pm

rajin ko membaca...
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: 30 persoalan kenapa lelaki masih membujang..   

Back to top Go down
 
30 persoalan kenapa lelaki masih membujang..
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Prop-C  :: Articles Collection-
Jump to: